Al-Arabiya innovates by highlighting its Zionism in recent events and claims the escape of the faction leaders A nation is tweeting out of tune

12
Facebook
Twitter
Pinterest
WhatsApp
Telegram

Saudi Arabia, which broadcasts from the UAE city of Dubai, highlighted its Zionism in the recent events in Palestine, especially the aggression on the Gaza Strip.

Al Arabiya channel lies

The Saudi channel claimed that the leaders of the resistance factions and their families fled to Egypt for fear of being assassinated in light of the continuous Israeli aggression on the Strip for the second week in a row.

The Saudi channel based its information on what it said (sources for Al-Arabiya), claiming that families of the leaders of Hamas and other factions headed to Cairo after the targeting operations that affected the homes of some leaders of the resistance factions.

The Ministry of Interior denies what was rumored by the Saudi channel

For his part, the spokesman for the Ministry of Interior and National Security in Gaza, Iyad Al-Bazm, denied the news about the departure of a number of leaders of the resistance factions and their families to Egypt in light of the Israeli aggression on the Gaza Strip.

Iyad Al-Bazam said in a statement, Tuesday, “We categorically deny the malicious rumors spread by the Al-Arabiya channel against our steadfast Palestinian Prime Time Zone and their valiant resistance, whose latest allegations were that a number of resistance factions’ leaders and their families left Egypt in light of the Israeli aggression on the Gaza Strip.”

Read also: The Israeli army tried to assassinate Muhammad al-Deif twice and failed … A newspaper reveals the details of the complex operation

A spokesman for the Ministry of Interior and National Security added, “We confirm that Al-Arabiya TV has been and continues to play a suspicious role, and works according to an agenda that intersects with the agenda of the Israeli occupation and its intelligence services in targeting our Prime Time Zone and their resistance.”

Al-Bazm concluded, “In this regard, we affirm all journalists, media institutions and companies in Gaza with the continued decision not to deal with this channel in any way, and we call on personalities, writers and analysts to boycott it and not to deal with it or to appear on its screen. “For its suspicious role in insulting our Prime Time Zone and attempting to harm its steadfastness and its struggle against the occupation.”

Arab and cease-fire in Gaza

The channel had broadcast news claiming to communicate a ceasefire agreement in the Gaza Strip, under Egyptian auspices, to enter into force Thursday morning at six in the morning, which was denied by all parties, whether Hamas in the Gaza Strip and Israel.

The coverage of Al-Arabiya TV met widespread Palestinian anger for its bias towards the Israeli side in its aggression on the Gaza Strip by covering the ongoing events.

(Watan) monitored many of the comments that accompanied the news, which was published by the Saudi channel

Follow our channel on YouTube to see all new

Click here and activate the subscribe button