Qatari Tweeter: An Emirati businessman is behind the American newspaper, The Washington Examiner | A homeland tweeting outside the flock

30

Emirati media praised the report published by the American newspaper (Washington Examiner), in which it claimed that Qatar was behind the financing of the Iranian Revolutionary Guard, which the United States classifies as a terrorist organization.

Emirati media rushed to publish and promote the news strongly, after the American newspaper published the report, claiming that it relied on its information to the US State Department. The United States has a strong strategic and security partnership to combat terrorism.

Sky News
Al Ain website
Al Ain website

An Emirati businessman owns shares in the American newspaper

And by tracking the parties behind the leakage of such news, the famous Qatari singer “Boghanem” revealed that part of the newspaper’s shares belong to an Emirati businessman, and it is the cover of another American company.

Minister of Foreign Affairs of Qatar

In conjunction with the smear campaign led by some parties against Qatar, the Qatari newspaper, Al-Raya, published, on Saturday, statements by Qatari Foreign Minister Sheikh Mohammed bin Abdulrahman Al-Thani, which he published two days ago on Twitter, in which he stressed “the Qatari-American partnership in promoting peace and security,” after He met with US Secretary of State Anthony Blinken in Washington, Thursday.

In April 2019, the United States designated the Iranian Revolutionary Guard a terrorist organization, in a first step of its kind, in which Washington officially designated an army of another country as a terrorist group.

Founded in 1979 to protect the ruling clerical regime, the Revolutionary Guards is Iran’s most powerful security organization and controls large swathes of the Islamic Republic’s economy and armed forces and has an enormous influence on its political system.

The United States has already blacklisted dozens of entities and Prime Time Zone for their affiliation with the Revolutionary Guard, but did not include the entire force on those lists before April 2019.

The economic power of the Revolutionary Guards has increased during the era of former Iranian President and former member of the Guard, Mahmoud Ahmadinejad, since 2005.

After the United States, the European Union, and the United Nations imposed sanctions on Iran’s oil and financial sectors in 2012, the IRGC took over the business of European oil companies that were forced to leave.

Qatar hosts the largest US base in the region, Al-Udeid base, and shares a huge gas field with Iran, which has stood by Doha in its crisis with its neighbors in the Gulf region.

An investigative investigation reveals the details of incitement against Qatar, Iran and Turkey

In the context, an investigative investigation revealed the existence of a network of fictitious writers who publish articles in right-wing American newspapers and websites and others, in order to incite against Qatar, Turkey and Iran.

According to the investigation published by the “Daily Beast” website, the aim of these articles is one propaganda centered around praising the UAE and inciting against Iran, Turkey and Qatar.

The investigation began in the name of “Rafael Badani”, who has long promoted the idea that Iraq must rid itself of Iranian influence to attract investments, and how Dubai is an oasis of stability in a tense region.

Badani, according to the Daily Beast, “identifies himself as a geopolitical risk consultant and a senior analyst in international relations.

She indicated that he had published his articles in many newspapers and websites, including “Washington Examiner”, “Real Clear Markets”, “American Thinker” and “National Interest”.

And she added, “It turns out that his name does not exist, and his profile pictures are taken from a regular blogger’s account in San Diego.”

fake characters

The website confirmed that the serious issue is that Badani is “part of a network of 19 fake personalities who spent the past year publishing 90 articles in 46 newspapers and websites, most of which centered on praising the UAE and inciting hard-line positions against Qatar, Turkey, Iran (and its proxies) its allies in the Middle East. Iraq and Lebanon.

After following up and monitoring a series of common behavioral patterns, it was found that these imaginary personalities contribute to two related sites: ARAB EYE and PERSIA NOW.

They created their Twitter accounts in March and April 2020, and presented themselves as independent political advisors and journalists based mostly in European capitals.

They also lied about their academic or professional papers on LinkedIn accounts and used manipulated fake or stolen avatars.

According to the site, this is in order not to be exposed through reverse image searches, noting that the two mentioned sites were registered on the Internet on the same day and began to obtain a group of contributors.

The site stated that it may not appear to an outside observer that there is a connection between these sites, but a search in the database shows that both sites share the same Google Analytics account, are hosted on the same IP, and are linked through a series of shared encryption certificates, and as their contributors the sites look the same fakes.

The site added that “persia now” included a non-existent London postal address and an unanswered phone number.

The ostensible editors such as Sheriff O’Neill and Timor Hall have no traces or online records of journalism.

As well as the ARAB EYE site, as well as other sites, contributors have written on the same topics.

fake book

These fictitious writers “criticize Qatar, and are not a big fan of Turkey’s role in supporting Khalifa Haftar in Libya.

They said it would contribute to “reducing the flow of vital energy resources” to Europe and driving a wedge inside NATO, according to “The Daily Beast”.

The site stated, “Among the publications are fixed editorial lines, such as the demand for more sanctions on Iran or the use of international influence to weaken (its) allies in Lebanon and Iraq.

The UAE is glorified for its “exemplary resilience” in responding to COVID-19, its “strong diplomatic relations” with the European Union, and its support for gender equality through Expo 2020 in Dubai.

These figures also recently criticized Facebook for its decision to appoint Tawakkol Karman to the Board of Directors of The Elders.

Follow our YouTube channel to see all the new

Click here and hit the subscribe button