Sunday, April 18, 2021

Saudi authorities block an Omani website secretly funded by the UAE | A nation is tweeting out of tune

Facebook
Twitter
Pinterest
WhatsApp
Telegram

Must Read

The Saudi authorities have blocked the website of the Omani magazine “Mowaten”, which is published from London, and its editor is headed by the Omani fugitive, Muhammad Al-Fazari, and it is secretly funded by the UAE.

The suspicious magazine revealed, through its official Twitter account, that its website was blocked in Saudi Arabia, and a picture was attached to it.

Where a message appears that reads: “Sorry, the requested site is in violation of the regulations of the Ministry of Culture and Information,” when trying to open the “Mowatin” magazine website from inside the Kingdom.

The magazine commented, criticizing the decision of the Saudi authorities, according to what Watan monitored, saying: “Although the Kingdom of Saudi Arabia seems to be taking more open steps; However, opponents are imprisoned inside, and opponents are pursued abroad. ”

She added that there are “several attempts to silence and restrict freedoms, including blocking the” citizen “website.

Muhammad Al-Fazari incites against Sultan Haitham with Emirati funding

The Omani magazine “Mowaten”, which is run from London and financed by Emirati parties, does not stop. For puffing up its toxins against the Sultanate of Oman and the Omani society. With articles that incite the ruling regime and aim to create confusion, coinciding with the new era of Sultan Haitham.

The magazine that runs from London and is edited by activist and writer Muhammad Al-Fazari, who identifies himself as an Omani dissident, published a report late last month. Entitled “The Omani Spring between Revolutionary Action and Regime Authoritarianism”. In it, she sheds light on the demonstrations that took place in Amman in 2011.

In a malicious suggestion, the suspicious magazine tried to incite the Omanis to demonstrate and overthrow the government, claiming that the state had launched a campaign of reforms. Shy and without aspirations.

The report added that the late Sultan Qaboos bin Said undertook these reforms as a natural response to the phenomenon and to avoid revolutionary action. According to the magazine’s allegations.

The report of the Omani magazine, which is run from London and monitored by “Watan Sarab”, claimed that what it described as “Omani February activists” were either under the supervision of the repression apparatus. Al-Dakhiliya or fleeing in the hope of returning one day in a country where they do not have to swallow their tongues and put on bondage collars.

The report went on to spread its poisons: “The situation of the regime today and its conditions are not the same in 2011, and so is the situation of the Omani Prime Time Zone and their level of awareness. What was left by the changes in the Gulf and Arab region around it, and the expanding political movement inside and outside Oman, positively affects the popular consciousness and limits the regime to fewer options in its disregard for opposing voices.

He continued with his text: “Economic challenges are the most severe in the history of the Omani regime, with the Corona crisis, the decline in oil prices, and the decline in dependence on it in the long term. The distant future forces the regime to proceed with economic reforms, which will certainly not be without criticism in light of the blurry politics. The government and the official blackout on the Omani citizen.

In turning the Omanis over their authority and inciting to demonstrate, “Mowatin” magazine said in its report that what happened in February 2011 opened eyes. Omani youth are aware of their political rights, their inherent right to freedom, and the injustice of class discrimination they live in.

Words between the lines

He continued: “In a system whose Prime Time Zone are almost isolated from the world, an elite group of Omani youth and intellectuals were able to leave and stand up to it and announce its demands. This movement was a message to the Omani Prime Time Zone that they are capable of change, and that they own this country and are not its subjects.

He continued the malicious report: “This change appears in the openness of the Omani Prime Time Zone with their surroundings and the emergence of political projects. Independent, opposing, and in a way. The Omani Prime Time Zone, on social media, dealt with various social and political issues, and presented their views on government decisions and policies.

The author of the report also claimed that a decade after what he described as the “Omani Spring Movement”, the Omani regime is still neglecting to institute real reforms. To get rid of the revolutionary motives that are abundant in the Omani political environment.

Omani activists with fake names

“Mowatin” magazine quoted Omani activists – it did not name them as usual – describing how the new statute was approved. Early January 2021 by ignoring the Prime Time Zone and insulting them by treating them as a patron and not the rightful person in the homeland and its political authority.

The report claimed that “such a step will not contribute to avoiding the revolutionary movement that the regime envisages, but rather increases the motives and motives of this movement’s activity.”

He continued, “Oman today and the world today is not the Oman of the nineties, and Omani youth are not children of political power in this era, but children.” The comparisons that they see in the world around them in the era of civilizational openness.

Activists criticize fugitive practices

Activists believe that all those practices carried out by Omani fugitive Muhammad Al-Fazari comes according to instructions from his UAE financiers, who. They do not stop spreading their toxins in Gulf circles, especially the Sultanate of Oman.

This suspicious newspaper, which Al-Fazari runs continuously, works on this kind of press material.

Which carries with it nothing but bad intentions, and only harbors hatred for Oman, its society and its Prime Time Zone.

It is noteworthy that the ceiling of freedoms and expression increased significantly during the reign of Sultan Haitham, and this appeared in criticism. Publicity by activists to senior state officials, as well as recent pardons.

And the Omani magazine “Mowaten”, which is run from London, was known for its suspicious role in attacking the Sultanate of Oman during the rule of the Sultan. The late Qaboos bin Said.

Several reports and dialogues have been published previously aimed at overthrowing the regime in Oman and inciting public opinion.

Follow our channel on YouTube to see all new

Click here and activate the subscribe button

Facebook
Twitter
Pinterest
WhatsApp
Telegram

Latest News

More Articles Like This

spot_img